מזכירה וירטואלית

שילוב של תפקידי ניהול והורות, הוא דבר מאתגר במיוחד. זאת, מאחר שתפקידים אלה, הם בין סוגי העבודה אשר תובעים השקעת היקפי שעות רבה במיוחד, כולל בשעות הערב ואפילו בסופי שבוע. רבים מהמנהלים שהם גם הורים לילדים, לוקחים איתם את העבודה הביתה ואפילו בחופשות, בהן הם מרגישים חובה להיות זמינים לפניות דחופות, לבדוק דברים שונים מרחוק, להשלים עוד קצת עבודה וכדומה. מה ניתן לעשות בנידון, כך שהעבודה תבוא פחות על חשבון המשפחה? הנה פתרון אחד, מעניין במיוחד:

מזכירה וירטואלית

שכירת שירות ניהול משרד או מזכירה וירטואלית, מאפשרת להוריד עומס רב מהכתפיים, בכול הנוגע למגוון רחב של מנהלות ופעילויות שוטפות. עצם העובדה ששוכרים שירות חיצוני, כבר מקלה על העסק ועל מנהליו, מבחינת צמצום היקף העובדים הדרושים והזמן שנדרש לשם ניהולם. מי שבוחר להיעזר בשירות של מזכירה וירטואלית, יוכל לנצל זאת באופנים רבים. אלה כמה דוגמאות לכך:

פינוי זמן

שירות ניהול משרד עשוי לתרום, קודם כול בצמצום המשימות השוטפות שבהן אתם נדרשים לטפל. הדבר עשוי להתבטא בטיפול בניירת, במענה טלפוני ואפילו בפעילות דוגמת טיפול בחשבוניות וקבלות ואף גביית כספים. מנהלים עסוקים, ימצאו תמיד מה לעשות עם הזמן שהתפנה ולרוב, הם ישתמשו בו לביצוע עבודה נוספת, שנדחתה מחוסר זמן. אך מי שמעוניין לפנות יותר זמן עבור המשפחה, יוכל נצל זאת גם לשם כך, אם רק יעשה את המאמץ והשינוי המנטאלי, לפעול קצת בניגוד לטבעו כמנהל.

פעילות אישית יעילה יותר

שירות כזה, עשוי לתרום גם מבחינת ייעול השימוש בזמנכם, לגבי המשימות שבהן כן תטפלו. למשל, באמצעות סידור לו"ז, קביעת פגישות וניהול משימות. כרקע לכך, נזכיר שתפקידי ניהול אמנם עמוסים במיוחד, אך גם עשויים להיות גמישים בהרבה מבחינת לוח זמנים, ביחס לתפקידים אחרים בעסק הממוצע.

איזון חיים ומשפחה

מסוכן להיות "וורקוהוליק" (מכור לעבודה) במידה ומגזימים. זה לא טוב בריאותית והדבר גם פותח פתח, לסיכוני בטיחות שונים בעבודה ובכלל. אדם עייף יותר מדי מסכן את עצמו ואת סביבתו. למשל כאשר הוא בנהיגה, בדרכו חזרה מהעבודה או בעבודה עצמה, במסגרת פעילויות פיזיות עם חומרים מסוכנים וכדומה. לכן חשוב כל כך נושא האיזון, בין החיים האישיים לבין העבודה. נושא זה ידוע בכינוי Work Life Balance והוא לא חדש – יש מודעות לכך ומחקרים שונים בנידון, מזה שנים רבות. קידומו בעסק, לא רק יפנה לכם אישית יותר זמן עבור המשפחה, אלא יתרום לעסק בכלל. יש מגוון אמצעים לשפר זאת – הפסקות מנוחה, הגבלת היקף שעות עבודה, פעילויות חברתיות ועוד. הדבר מתבטא בתרומה לאושרם של העובדים, לפרודוקטיביות שלהם וגם, כאמור, לבטיחות.

פתרונות במחשוב

מחשוב הוא חלק שגרתי מהעולם העסקי כיום. עם זאת, העסק הממוצע רחוק מלמצות את הפוטנציאל שלו. אחד הדברים העיקריים שמחשוב תרם ותורם, הוא נושא החסכון בזמן. מבחינה זו, יש ברוב העסקים פוטנציאל גדול לשיפור. למעשה, עולם המחשוב העסקי מתפתח באופן מתמיד ומציג בנושאים אלה הזדמנויות חדשות, כול הזמן. אלה עשויות להיות למשל תכונות שימושיות חדשות, במסגרת תוכנה שבה אתם משתמשים דרך קבע. אלה עשויות להיות גם תוכנה או שירותי עזר חדשים, כולל כאלה שכלל לא הייתם מודעים לקיומם. למשל, שירות ניהול משרד או מזכירה וירטואלית שהזכרנו, אשר לא כולם מודעים לו עדיין ולתועלותיו האפשריות.

לסיכום

מומלץ לפעול לפי הטיפים שפירטנו כאן, בעיקר באמצעות שירותי עזר מהסוג שהוזכר, בכדי לחסוך בזמן עבודה ולהרוויח יותר זמן משפחה.