שיעורי בית

התעסקות עם שיעורי הבית של הילדים מעולם לא הייתה משימה מועדפת, אך כיום (ימי הקורונה) כאשר גם השיעור עצמו נלמד דרך שיחת זום, ההתעסקות רק הולכת ומתעצמת ובו זמנית הסבלנות ההורית רק הולכת ונעלמת. ההורה שרק רוצה להשאיר את שיעורי הבית בתקופת הילדות נאלץ להתמודד מחדש, וברגע שהסטטוס של ההורה נתקל בסטטוס של המורה לא מעט קשיים צפים, ועל כן אתם מוזמנים להכיר מספר כלים שיקלו את התהליך – עבור השפיות שלכם וההצלחה של ילדכם.

מטעויות לומדים

אז נכון שכל הורה רוצה שהילד שלו יידע את התשובה, יכתוב מסודר ולא יתווכח כשמבקשים ממנו לעשות שיעורים, אך יש רצון ויש מציאות ופה חשוב לזכור 3 דברים: תהליך הלמידה אמור להיות איטי, מטעויות לומדים וחשוב להתמודד עם קשיים.

סדר

סדר יום חשוב לילדים ועל כן הגדירו זמן קבוע שבו הגיוני לשבת להכין שיעורי בית. אפשרו לילד לנוח מעט לאחר שעות בית הספר ובדקו שלא גולשים לשעות אחר הצהריים המאוחרות בהן כבר לא מרוכזים. לצד זמן קבוע, גם חשוב להגדיר מקום קבוע עבור הכנת השיעורים – מקום ללא מסכים, רעשים וגירויים.

שיעורי בית

תעדוף משימות

הרבה פעמים הילדים מקבלים משימות שבועיות, אותן ניתן לבחור מתי לעשות. במקרים שכאלו מוטב להכין טבלה של ימות השבוע ובה להכניס את כל המשימות שלא מתכוונים לעשות באותו היום.

סובלנות

אם נהיה כנים, הרבה פעמים אנו ניגשים להסביר ללא סובלנות, כך שמהר מאוד מתעצבנים והילד שהתקשה להבין את המשימה רק נסגר עוד יותר וחווה חוויה שלילית. מה עושים? לוקחים נשימה עמוקה ומקבלים החלטה מודעת שעומדים להיות כמה שיותר סבלניים.

נעזרים במורים

ניסיתם להסביר לילד את המשימה ונתקלתם בקושי? אל תתפתלו ותתייאשו, אלא תפנו לצוות החינוכי! הוא שם על מנת לסייע ומחזיק בניסיון רב.

התמודדות מול ריבוי משימות

ככול שהילדים גדלים כך הם נדרשים להתמודד עם יותר משימות, ויש ילדים שריבוי משימות מבהיל אותם. אי לכך יש לסייע לילד להבין ממה מתחילים ועם מה אח"כ ממשיכים. לאחר שמרגישים שהילד בשליטה מתרחקים ומאפשרים לו להתמודד לבד. כעבור כמה דקות חוזרים, בודקים את מצב ההתקדמות, אם צריך מעירים, מסבירים את המשימה הבאה ושוב מאפשרים לילד להתמודד לבד.

חיזוקים חיובים

אין כמו מילה טובה כדי לגרום לילד לחוש גאווה, תחושת מסוגלות ורצון להמשיך להשקיע. עם זאת, אל תסתפקו באמירה כללית כמו "מצוין", אלא תסבירו ממה בדיוק מרוצים. כך למשל אפשר לומר "אני רואה שהיה לך קשה, לא ויתרת והצלחת". לבסוף נציין שממש כמו שהילד צריך להשתפר בהכנת שיעורי הבית כך גם אנחנו ההורים שמבקשים לסייע צרכים לשפר הן את הגישה והן את היכולת. מעט מודעות, מעט סובלנות ואנחנו בדרך הנכונה. בהצלחה!